Tuesday 11 December 2012

12:00 - No comments

ALHAMDULILLAH.....8 SAUDARA BARU MEMELUK ISLAM....

Demikian pengakuan ikhlas seorang ahli perniagaan dari batu berendam,Alex Chua Kim Soon, 37 kepada wartawan selepas majlis pengislaman selepas solat zohor.. Lebih manis lagi isterinya, Teng Hie King ,39 yang sedang hamil 9 bulan serta 2 anak , Katherine Chua Tsim Yee , 5 dan Crystal Chua Tsim Rho, 3 . 

Majlis pengislaman dan ucapan dua kalimah syahadah itu telah di sempurnakan sendiri oleh 
Ketua Menteri DS Mohd Ali Rustam di surau taman teluk mawar..





Menurut Alex lagi, perbandingannya terhadap agama lain sebelum ini bagi mencari solusi tentang kewujudan sang pengcipta akhirnya menemukan dia dengan agama syumul yang lengkap dan sempurna."ini lah agama yang saya cari,ia sempurna dan cukup lengkap sebagai panduan dan pengangan hidup. saya bersyukur kerana niat suci saya dipermudahkan.

InsyaAllah saya akan menjadi seorang Muslim yang baik serta membimbing isteri dan anak2 menjalani kehidupan sebagai umat Muhammad.
"sebenarnya sudah lama terpaut terhadap islam malah sejak belasan tahun lalu saya sudah pun membaca dan mempraktikkan beberapa amalan yang di tuntut dalam islam, antaranya pusa dan bersedekah, cuma ketika itu hati belum terbuka sepenuhnyauntuk masuk islam "

Menurut Alex lagi, niat untuk menjadi seorang muslim di terima baik oleh seluruh keluarga yang beragama budha dan mereka merestui pilihan saya dan isteri, mereka tidak membantah, malah turut memberi sokongan. Ini menguatkan lagi azam saya menjadi seorang muslim sejati "

Selain Alex, sepasang lagi suami isteri, PAng Chon Siong, 35, dan Lau Sook Lee, 27 yang berasal dari pahang turut mengambil langkah serupa mengucap 2 kalimah syahadah tengah hari dengan 2 lagi rakan mereka, Teh Chai Kok,29 serta Pang Yun Ang.


majlis meraihkan semua Saudara Baru itu telah diadakan di kediaman Pengerusi Eksekutif kumpulan AGIBS Berhad, Datuk Abdul Ghafar Ibrahim sejurus selepas majlis pengislaman berlangsung. Turut hadir Pengarah Balai Islam Melaka, Ustaz Mohammad Leow Abdullah, dan penasihat PERKIM Melaka Lim Jooi Soon.



P/S Islam bukanlah sebuah agama yg memaksa sesiapa pun dari agama lain utk menganutinya. Ianya lahir drpd hidayah yg diberikan oleh Allah s.w.t terhadap hamba yg dikehendakinya. Alhamdulillah...semoga semakin ramai lagi saudara baru selepas ini yg mencintai agam Islam dgn hati yg terbuka dan sentiasa dlm rahmat serta kasih sayang Allah s.w.t....aminnn....

0 comments:

Post a Comment